Koffer inpakken en weg UPDATE MET FOTOS - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bart Ruiter - WaarBenJij.nu Koffer inpakken en weg UPDATE MET FOTOS - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bart Ruiter - WaarBenJij.nu

Koffer inpakken en weg UPDATE MET FOTOS

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

28 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Nee nee ik ga Curacao nog niet verlaten, ik ga alleen verhuizen van studentenhuis naar een appartement waar ik samen Robin in ga wonen. Robin is zoon van hotelmanager en werkt hier als duikinstructeur tot augustus. Voor September moet ik opzoek naar nieuwe bewoner. Hoop iemand te gaan vinden die hier voor vast op het eiland wil gaan zitten. Maargoed daar hebben we nog even voor.

Wel blij om te gaan verhuizen, het stulpje waar ik nu nog zit heeft wel een fantastische view over ingang haven willemstad. Met super balkon op zee. Anderzijds na 6 maanden ben ik wel klaar voor wat anders. 7 maanden zelfs al… Ipv gedeelde keuken met 10 man deel ik het straks met 1 andere, netals de koelkast. Zelfde met badkamer, en geen last meer van Chollers. Die of proberen in te breken, fik te steken of om geld schooien. Nee lekker richting de rust.

Ik was vanmiddag in het appartement, mijn slaapkamer heeft dezelfde grote als heel de kamer nu. Ik heb een 2 pers. Bed met electrische verstelbaar hoofd en voeten end. Ook met airco maar die heb ik niet nodig kan met mijn raam open slapen, staat de wind op erg relax. Als ik kamer uitloop heb ik woonkamer gedeelte, niet super groot maar prima. Hier kom je ook binnen, Voor de woonkamer is een dikke porche (buitenruimte) waar ik makkelijk een hangmat kan buitenhangen en kan BBQen echt relax. Bij de woonkamer zit aangesloten een open keuken ideaal. Ik ga hier zeker van genieten. Vanmiddag al gedeelte verhuist, waaronder het nieuwe bed. Hiervoor kreeg ik de auto van de baas mee wat een bak: Chevrolet Avalanche, moeite waard om te googlen. Zo vet om daarmee over de weg te rijden…

Vorige week zijn Joost Dankers en Rieke een week op bezoek geweest. Ook kwamen Nick en Mitch van de Atjes op bezoek voor 3 dagen uit Aruba (op vakantie daar), met zijn 5e hebben we een hele vette boottrip gemaakt aan de westpunt. Samen met Jerry onze bootgids hebben we een aantal geweldige snorkelspots bezocht. Ook langs veel mooie strandjes als. Playa Forti, Kalki, Jeremy. Kleine knip en grote knip ook strandjes waar je alleen met boot kan komen hoe vet. Onderweg nog schildpad gezien en vliegvissen, die echt makkelijk 20 meter (!!!) over water kunnen vliegen heel bijzonder om te zien.

Met Joost en Rieke echt genoten van div. restaurantjes. De week ging snel voorbij ook omdat ik maar 1,5 dag vrij heb genomen. Tja ook ik moet hier gewoon werken. Nu zal het 3 maanden duren voordat er weer bezoek komt. Kan ik weer even sparen, want echt het contrast is groot voor iemand die euros verdient en ik slechts guldens. Ik verdien goed maar kan echt niet als een toerist leven, heel moeilijk om aan te geven als je bezoek hebt. Voor NL’ers is voor 60 gulden uit eten niet veel (omgerekend nog geen 20 euro), voor mij is het heeeeeeeeeel veeeeeeeeel en probeer ik van dat bedrag 3 dagen volledig te kunnen eten (ontbijt lunch avondeten). Nu even sparen. Voordat Gijs en Yvette over 3 maanden komen is de kans dat Marleen hier voor stage naartoe komt in Augustus. Dat zou echt ZO GEWELDIG zijn. Volgende week weet ik meer…

Goed nu snel verder even mijn was naar wasserette brengen (laaste keer heb ook eigen wasmachine zelfs vaatwasser) en dan weer stuk oververhuizen. Misschien slaap ik vanavond al in nieuwe onderkomen anders later in de week, het maakt ook allemaal niet uit!!! As zondag is hier Ter Land Ter Zee en in de Lucht, met snel naar de bel. Mooi gejat van de Nederlandse TLTZ maar echt een sensatie waar 4000 man opaf komen. Met een super stijle schans en een bel in het water, ik ben vrij dus dat wordt genieten.

Nu ben ik echt weg

Groet

Bart

Ps. Wouter Aarts broertje van Joost is op het eiland, komende 2 weken toch weer vakantie gezelligheid!

ps2. fotos lijken me duidelijk. rommel is groot gedeelte van exbewoner en maakt de schoonmaakster vandaag schoon.

ps3. voor iedereen die mij een kaartje wil sturen, en dat is leuk om te ontvangen:

Heraweg 5a
Jongbloed
Willemstad, Curacao
Nederlandse Antillen

  • 29 Mei 2008 - 06:54

    San:

    Dag Buurman ( ja dat zul je toch altijd wel blijven!)
    Dat klinkt goed, lekker je eigen plekje straks. Kan me wel voorstellen dat je t zat bent om alles met 10 man te delen. Dat zijn toch wel veel mensen en je bent natuurlijk geen student meer!
    Goed om te horen dat je nog steeds veel leuke dingen doet en dat Marleen ook nog misschien naar je toe komt in augustus! Super hoor!
    Hier op de KB132 is de afstudeerstress aan het losbreken. Voor Tir en mij zit het er beide nog in om deze zomer af te studeren, dus we zijn flink aan t knallen. Hopelijk gaat t lukken. Verder zijn Tir en ik voorzichtige plannen aan t maken om een tijdje naar Peru te gaan. Lijkt me zó gaaf!
    Maar goed, ik ga me weer storten op mn scriptie..
    Succes met verhuizen en tot je volgende verhaal!!

    Kus vanaf de KB132,

    San

    ps. onze grote foto in ljst (boven de brandslang) is afgelopen weekeind naar beneden geflikkerd... kapot! toch jammer.. of zou t iets betekenen..? haha want die oude samenstelling klopt allang niet meer!

  • 29 Mei 2008 - 09:00

    Grietje:

    Bartje, geen stage voor mij op het warme Curacao...maar 5 maanden naar het koude Salzburg...! Dan moet ik maar skiën in plaats van snorkelen. Ook wel gaaf natuurlijk. Goed om te lezen dat het nog steeds goed met je gaat en dat je het naar je zin blijft hebben.
    Kus Grietje

  • 29 Mei 2008 - 13:27

    Koen:

    Hey Ruitje,

    Ziet er goed uit jongen, kan me voorstellen dat je het studentengebeuren zat bent. Maar ik heb wel altijd het idee gehad dat je dat deel van je leven zo veel mogelijk probeerde uit te stellen, of was het gewoon luiheid?

    Hoe gaat het verder jongen, nog steeds goed naar je zin bij het hotel! Nog ontwikkelingen? Ik hoor het wel weer!

    Groeten Franken

  • 03 Juni 2008 - 11:45

    Jp:

    Lekker hoor, ziet er weer prima uit!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bart

Lions dive & Beach resort www.lionsdive.com

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 46775

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: