maand april - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bart Ruiter - WaarBenJij.nu maand april - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bart Ruiter - WaarBenJij.nu

maand april

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

07 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, tijd voor een update. Er valt dan ook zeker wel wat te melden. In april heb ik bezoek gehad van mijn broer Joost, schoonzus Dominique en de kleine Thijs. Echt geweldig om ze weer te zien (toch al weer een half jaar). Leuke was dat ze op vrijdag aankwamen bij ons in hotel. Ik heb hele dag gewerkt, uiteindelijk wilde ik naar Hato Airport rijden maar Joost gaf aan al in een bus te zitten. Wel snel even boodschappen gedaan voor koelkast en beetje chips. Voordat ik het wist waren ze er, met de bus gedropt, zo raar opeens. Thijs was niet echt gegroeid maar wel duidelijk ouder geworden. Echt een lekker ventje aan het worden. Op zaterdag heb ik sochtends samen met mijn broer die in jetlag zat de christoffelberg beklommen. Dit was mijn 3e keer. En joost had het warm, warm, warm. Net als zijn pa. Verder zijn we met zijn 4e in weekend naar strandjes geweest, ook waterspeeltuin bij jan thiel en natuurlijk het strand bij Lions Dive. Ik had mooie kamer geregeld, met 1 minuut met voeten int zand. Thijs vond het geweldig. Door de week ook bij diverse lekkere eettentjes gezeten. Ging allemaal best prima met thijs. Ik heb maandag weer gewerkt maar woensdag en donderdag was ik vrij. Voor de verjaardag van Joost, ja jarig op Cura!!! Heb ik met hem een intro duik gemaakt bij duikschool die ik ook al aardig begin te kennen. Echt een intro duik was het niet, mijn broer was zo beneden deed de oefeningen en vervolgens lekker 35 minuten gedoken. Bij tugboat, hier ben ik vaker geweest met laura en jp, en ook met toon en arno. Er zijn fotos gemaakt met onderwatercam, erg benieuwd of het gelukt is, eigenlijk iets te diep gegaan, ook andere fotos van JO, DO en Thijs zullen hopelijk binnenkort op deze site te vinden zijn. Het was een mooie weekje alleen afscheid was erg klote. De bus stond gepland om 14.30uur, dus wij uurtje eerder nog even eten bestellen. STAAT DE BUS AL OP DE STOEP. Snel annuleren dus, koffers pakken. Ieder 3 kussen geven en weg waren ze. BAH wat voelde ik me lelijk toen ik me omdraaide, stiekem ook wel potje lopen janken…

Maar er waren een hoop leuke andere dingen. Bart 6 maanden aan het werk dus contract besprekingen en HOPPAAAH meteen onbepaalde tijd gekregen. Uiteraard wel puntjes van aandacht maar ik ben goed opgenomen in de groep, wat altijd maar is afwachten voor een macamba en men is tevreden. IK OOK! Daarnaast mooie heli-tour gemaakt over willemstad, echt zo gaaf. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Opstijgen, onder de julianabrug door, over punda met uiteraard een bezoek aan ons huis, vervolgens richting lions dive, jan thiel en daarna rondje terug over haven om na kwartier weer landing in te zetten. Echt voelt ZO soepel zo’n heli. ERG GAAF. Vorige week heb ik een aanbod gekregen voor een appartement. Het studenten huisje aan zee ben ik wel beu. De meeste mensen van de eerste lichting waarmee ik in huis zat zijn weer vertrokken en met andere maak je wel contact, (zijn alleen maar leuke mensen die hier komen) maar met besef dat ze er toch maar voor kort zijn neem je de moeite niet meer om ze echt te leren kennen. Ook het delen van douche, keuken, koelkast en alles begint me de keel uit te hangen. Ik ga mijn briljante uitzicht zeker wel missen, elke dag zie ik de schepen binnenkomen en dat op mijn mooie balkon… Gelukkig zijn er nog huisgenoten die tot oktober blijven, ik zal zeker nog bij Punda Aan Zee langskomen. Maar goed nieuwe appartement, niet in mijn 1tje das weer te saai natuurlijk. Maar wel lekker ruim en alle voorhande in woonwijk jongbloed. Ook in willemstad maar dan in het oosten. Wel mooie buurtje waar enkele vrienden ook wonen altijd fijn! Eind mei ga ik er dus naartoe…

Hier inmiddels ook queensday gehad, men is zeer koningshuis gezind, er was dus ook een dikke party. Eerste halve dag werken, en daarna met tas bier de stad in. ENORM vermaakt, maar om 00.00uur ging mijn lampje uit… Dag erop nergens last van maar toch rustig aan gedaan en savonds concert van 2uur van niet minder dan guus meeuwis gehad op Mambo Beach. Wat was dit HEFTIG. Echt super mooi. Gewoon Guus met je voetjes in het zand, sterrenhemel en lekkere temp. Echt bueno

Afgelopen weekend voor 4e keer christoffelberg beklommen cq opgerend. In een nieuw persoonlijk record van 36 minuten waar ik er eerst nog een uur over deed. Ik zag op het einde zwart voor de ogen (de echte kenners weten dat op laatste stukje gevaarlijk klimmen is), maar toch doorgezet. Huisgenoot zat dik onder de 30 minuten. Dit wil ik ook binnen een maand voor elkaar gaan krijgen. Echt fanatiek aan het trainen, vanochtend nog mega hardgelopen, voor het werk uit. Ik begin echt meer sportief te worden en minder biertjes te nemen. Ik moet zelfs voor mijn broeksriem een extra gaatje bijmaken. Na Christoffel te hebben gedaan, rondje westpunt gemaakt en bij Playa Forti uitgekomen. Dit is een strandje met een rots waar je van ong. 11 meter naar beneden kan jumpen. Aanvankelijk hoefde het van mij niet, maar omdat huisgenoten niet overtuigd waren dat ik NIET bang was, heb ik het toch ff 2x gedaan. HOE GAAF. Zodoende moesten mijn huisgoten er ook aan geloven en ging soepel. (filmpje op mijn hyves).

Daarna nog lekker van strandje genoten Grote Knip, heerlijk gebakken in de zon en van bbq vistje genoten. Wat is het leven toch mooi op Cura. Ik zal van een maand tijd veel echt veel te veel vergeten zijn maar anders worden het ook wel hele grote lappen tekst. Over 2 weken komt Dankers met zijn vriendin, en mogelijk ook nog 2 andere die 2,5week op aruba zitten. Ben benieuwd, heb er iig VEUL ZIN AN.

Luitjes de groeten van een zonnig CURA

Bart

Ps. Vernam dat het bij jullie wel 22 graden is YEAH, hier elke dag 32 NERDS!!!

  • 07 Mei 2008 - 09:51

    Reggy:

    Bartje, wat een heerlijke verhalen. Ik krijg spontaan heimwee...
    Maar ik ben superblij met die 22 graden hoor!!! Zonder Curacaos windje is dat namelijk erg warm. Mis dan alleen de mooie stranden en het blauwe water.

    Heel veel plezier nog en we spreken elkaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bart

Lions dive & Beach resort www.lionsdive.com

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 46775

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: