update, speciaal voor marleen kus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bart Ruiter - WaarBenJij.nu update, speciaal voor marleen kus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bart Ruiter - WaarBenJij.nu

update, speciaal voor marleen kus

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

27 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

Weer schitterende weken beleefd met een hoop mooi fotos. En die mooie fotos komen voor groot gedeelte van die nieuwe camera van mij ma die samen met pa en oom en tante 9 dagen van cura hebben mogen proeven. Het was echt een geweldige week waarbij ik dankzij 2 vrije dagen zelf ook weer veel nieuws heb gezien van cura. Daarvoor pa, ma, louis en joke BEDANKT!!!!
Echt hele week lekker gegeten bij diverse eet tentjes aantal waren voor mij nieuw, en aantal had ik zelf uitgekozen. Zoals de mambo fishmarket waar ik eerder over schreef op vrijdagavond: vis is die dag gevangen en ligt voor je klaar en kiezen maar HEERLIJK! Andere eettenten waren pleincafe wilhelmina (lekker makkelijk), kleine wereld en ook brakke put mei mei, laatste was ik nog niet geweest maar super lekker eten in mooi ambiance namelijk bij een oud landhuis.

Naast eten, ook veel leuke activiteiten gedaan, naar struisvogelfarm geweest, mijn ma heeft met dolfijnen gezwommen wat alleen al geweldig was om naar te kijken en we hebben rondje westpunt gedaan met beklimming christoffelberg (mijn 2e keer), de dames hebben door het park gewandeld wat ook zeer mooi was. Daarbij ook 2 dagen snorkelset gehuurd waarbij voor 4 man een wereld openging, de bril was nauwelijks op en ze keken in het water en zagen overal vissen om zich heen. WAUW en NIET TE GELOVEN waren de kreten die voorbij vlogen. Na een korte spoedcursus ‘hoe dien ik te snorkelen’ ging men erg enthousiast verder alsof ze een 2e wereld hadden ontdekt.
Verder ook nog flamingos gezien en echt een geweldige week gehad. Donderdag voor ‘goede’ vrijdag weer vertrokken naar NL, ik denk zelf dat ze nog een keer terug komen omdat ze nogsteeds niet heel het eiland hebben gezien!!!

Na 4 dagen vrij (goede vrijdag, weekend, 2e paasdag), kon ik er weer tegenaan, ja ook afscheid nemen went! Vandaag woensdag naar WK kwalificatie wedstrijd (zuid afrika 2010) geweest van ned antillen tegen nicaragua. De uitwedstrijd had NL antillen met 1-0 gewonnen. Mij was vertelt dat het een waar volkfeest zou worden in het stadion terwijl voetbal niet echt volkssport nummer 1 is op de antillen, dus toch maar kaartje gekocht en het stadion zat VOL, 9000 man! Op 138.000 inwoners totaal op curacao best netjes dus. Het team heeft NL coach leen looyen en bestaat voornamelijk uit spelers van eerste divisie (alleen robbie nelissen is erendivisie) uit NL die minimaal opa en oma hebben die antilliaans bloed hebben. Enkele spelers, komen uit voor antilliaanse clubs. Samen met 4 huisgenoten met antilliaanse vlag naar het stadion, we kwamen uur van te voren binnen en zat al redelijk vol. Maar wat een sfeer echt enorm gezellig. Wel heel amateuristisch qua speaker omroep, stoeltjes (gewoon beton) en hekwerk. Wedstrijd werd gewonnen met 2-0 wat tot een geweldige sfeer zorgde. Komende wedstrijd moeten we tegen haiti. Uit en thuis als we dat winnen (nooit eerder gedaan van haiti), komen we in een poule met 8 landen uit caribisch gebied. Zeker weten dat ik er volgende keer weer bij ben.

Nu vlug slapen want, morgen hardlopen, die doe ik op di en do met aantal collegas voor het werken van 7 tot 8 sochtends echt super lekker!

Ayooooooooooooh

Ps. Eind van maand komt mijn broer, dominique en thijs. Kan niet wachten heb ik echt erg veel zin in!

  • 27 Maart 2008 - 09:03

    Sandra:

    Yooo Bartje!

    Ziet er weer tof uit allemaal! Zo te zien hebben je ouders zich ook prima vermaakt daar! Wel even fijn zon weekje met elkaar! Begin steeds meer zin te krijgen om ook eens langs te komen daar!
    Hier op de KB132 gaat alles wel prima. Het halve huis staat alleen op zijn kop. Je raadt het nooit: alles wordt opgeknapt!! Lang op moeten wachten, maar eindelijk wordt de kb weer netjes. hebben al een nieuwe (lees: 2e hands) keuken. (helaas met gouden handgreepjes en randjes, maar goed, het is beter dan dat we hadden), de keuken is geverfd, er komt nieuw zeil, we krijgen een nieuwe wc en de gangen worden ook nog geverfd volgens mij. Ziet er dus goed uit, maar zitten dus al 2 weken in de zooi.
    Met de bewoners gaat alles zn gangetje.. Helaas weinig lekker weer om hard te lopen in nederland: afgelopen week allemaal sneeuw gehad! raar..
    Bartje, tot snel! Hou je taai!

    Groetjes van de KB132

    San

  • 27 Maart 2008 - 14:21

    Marleen:

    dankje Bart, erg leuk! haha spreek je zo weer op msn ;)
    liefs mij....

  • 28 Maart 2008 - 09:29

    Jp:

    Ziet er weer goed uit!!!!!

    Nice pics.. en ik maar werken.... Oh ja, en jij ook een beetje!

    wha ha ha!

  • 02 April 2008 - 15:44

    Min:

    Nog bedankt wat je allemaal in mijn boekeje hebt geschreven, echt vet!!!
    Mis jullie allemaal verschrikkelijk!!!

    (K)

  • 04 April 2008 - 10:41

    Laura:

    Misschien moeten JP en ik ook maar eens gaan nadenken over onze toekomst...
    Is er nog meer 'werk' daaro....
    Als ik die foto's zie dan snap ik wel weer dat je het nog steeds naar je zin hebt!

    X Laura

  • 12 April 2008 - 18:22

    Marleen:

    waar blijft die wekelijkse update?? ;) fijn weekend, ik ga mn tasje pakken voor de ROTC!! kus kus

  • 24 April 2008 - 10:24

    Marleen:

    je hebt al bijna een maand niets geschreven....slecte zaak bartje de Ruiter ;) liefs mij

  • 06 Mei 2008 - 13:59

    Marleen:

    tis alweer 6mei Bartje! tsju toch ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bart

Lions dive & Beach resort www.lionsdive.com

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 46772

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: